پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226343
ايران در حال پير شدن است
تاریخ انتشار : 1395/06/24 11:03:46
نمایش : 1173
عضو هيات علمي دانشگاه توانبخشي با بيان اينکه در حال حاضر، جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله بيشترين جمعيت کشور را شامل مي‌شوند، گفت: جمعيت ايران به سرعت در حال پير شدن است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد هادي معتمدي با اشاره به تعريف سالمندي در سازمان بهداشت جهاني، گفت: سالمندي سني است که به بالاي ۶۵ سال اتلاق مي شود.

وي با بيان اينکه در دنياي امروزي اميد به زندگي و سن حيات افراد در حال افزايش است، اظهار کرد: طبق تقسيم بندي سازمان بهداشت جهاني سالمندان به دو بخش جوان و پير تقسيم مي شوند، بر اين اساس ۶۵ تا ۷۰ سال را سالمند جوان و ۷۰ تا ۸۵ سال را سالمند پير يا کهن سال مي نامند.

اين روانپزشک با اشاره به اينکه در برخي کشورها سالمنداني با سنين بالاي ۸۵ سال درصدي از جامعه سالمندان را تشکيل مي دهند، اذعان داشت: با پيشرفت علم، علوم پزشکي و شناخت به موقع بيماري ها و افزايش رفاه اجتماعي آمار سالمندان در کشورهاي مختلف همواره رو به افزايش است.

وي افزود: مباحث رسيدگي بيشتر و سالمندان ، سامان بخشي به اوضاع اجتماعي آنان، اعم از ازدواج، تجهيز خانه سالمندان و غيره امروزه بيشتر مورد توجه و اهميت است؛ چرا که اهتمام به اين موارد در جامعه امروزي به يک نياز ضروري تبديل شده است.

معتمدي در خصوص وضعيت سالمندي در ايران افزود: در حال حاضر بيشترين قشر مردم ايران را جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال تشکيل مي دهند، با اين آمار در سال هاي آينده سالمندان بيشترين قشر ايران را به وجود خواهند آورد.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html